Zarządzanie, marketing, rynek, menedżer. Czym są w dzisiejszym świecie? Świecie, który ulega ciągłym przeobrażeniom, który stawia przed menedżerami nowe wyzwania, prowokuje ciągle do podejmowania trudnych decyzji, zmienia sposób zarządzania.

Problemy stojące przed współczesnymi menedżerami i przedsiębiorstwem nabierają całkiem innego wymiaru. Innego zarządzania – opartego na technice, czerpaniu wiedzy z otoczenia i jego obserwacji, samokształceniu, korzystania z własnych umiejętności menedżerskich, które to są niezbędne w całym procesie zarządzania. Współcześni menedżerowie, zmagający się z rosnącą konkurencją oraz gwałtownym spadkiem cen, walcząc o przetrwanie szukają czynników, które w bezpośredni sposób mogą wpłynąć na ostateczny dodatni wynik finansowy firmy.

Zadają oni sobie pytania:

  • Co zrobić z cenami, żeby nie stracić klientów?
  • Co zrobić, żeby nie ugiąć się przed konkurencją?
  • Jak sprzedać więcej?
  • Jak przyciągnąć nowych klientów?

Najważniejszymi elementami, które trzeba brać pod uwagę przy obieranej strategii cenowej to są ci, o których musimy walczyć – czyli nasi nabywcy oraz ci, z którymi musimy walczyć- to jest nasza konkurencja. Nigdy do końca nie będziemy wiedzieli jak zachowa się jedna i druga strona – ale nasze działania poparte wiedzą i doświadczeniem – mogą te zachowania próbować „wyczuć” i zminimalizować ich negatywne skutki. Jest to wielką sztuką zarządzania całą firmą.

Wiele firm małych i średnich w Polsce posiada właścicieli prywatnych. Są to osoby z różnym wykształceniem, przygotowaniem zawodowym. Niejednokrotnie posiłkują się wiedzą i doświadczeniem menedżerów, których zatrudniają w swoich firmach. Po co? Po to, żeby ich firma była lepsza w zarządzaniu, podejmowaniu decyzji, co przekłada się na zyski i finanse przedsiębiorstwa. Bo zarządzanie jest procesem twórczego myślenia i wyboru, które oparte jest na następujących założeniach:

  • Wszystko, co robimy, możemy robić lepiej,
  • Skuteczność oznacza – wiedzieć, chcieć, móc i nadążać, a więc stanie w miejscu oznacza posuwanie się w tył,
  • Sukces leży w rozwoju, i aby go osiągnąć trzeba dokonywać zmian tego, co już istnieje,
  • Aby skutecznie dokonywać zmian należy racjonalnie komunikować się z otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym organizacji.

Chcąc wyjść Państwu naprzeciw, spróbuję ze swojego hobby – jakim jest zarządzanie, przekazać Państwu ciekawostki, polecić artukuły z tego właśnie zakresu. Jestem przekonana, że każdy z Państwa znajdzie tu coś dla siebie lub swoich pracowników. Życzę miłej lektury.